fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg under november 2012

Av Fanny Svensson - 30 november 2012 12:39

Men ni som klagar är ännu mer ute. Har inte så mycket att blogga om just nu. Så imorgon tänkte jag sätta igång att blogga på allvar, använder mig av den här listan. Den första december kommer dag ett osv.


Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid

Av Fanny Svensson - 29 november 2012 18:44

Har fått mera besökare men vet inte riktigt varför? Jag ska bli bättre på att uppdatera om vad som händer i mitt liv. Idag har jag åkt skridskor och ramlade, det var ett stort hack i isen och jag försvann ner. Gjorde illa mitt lilla knä men det gör inte lika ont längre.   Började kolla på en film, sen åkte min pojkvän iväg och jobbade. Vi äter sen middag idag runt nio då han slutar för dagen.    Här hemma har jag sorterat post, håller på att tvättar, lägger ner mina sommarkläder i källaren och samtidigt försöker rensa i mina garderober. Jag har lite för många väskor och skor, men det får plats så inget jag behöver slänga/sälja som tur är. 


Imorgon kväll har Carro och jag myspyskväll.    Hon och jag tänker väldigt lika många gånger så vi har så lätt att förstå varandra. Får fortfarande panik över att mitt vilda liv del 3 fortsätter. Kanske ska skriva om det också, men det som hände nu var lite känsligare. Jag hoppas verkligen det slutar nu, för jag vill faktiskt inte skriva om det. Det är saker som händer och jag ville dela med mig, men nu bara fortsätter det och blir värre och värre. Vågar inte ens tänka på hur det ska sluta?


Om typ två veckor ska jag på någon undersökning, cellprovskontroll heter det ja. Är lite nervös? Tänk om jag har cancer och livet är över. Jag är ju bara 23 år, kan man dö av cancer därnere liksom? Och det värsta är att: om man aldrig har haft samlag så behöver man inte testa sig. Är det så att killens snopp smittar runt på cancer? Jag hängde inte med på sexualkunskapen även om jag spikade provet på det. Skulle gärna vilja veta hur allt sånt där funkar. Carro kan nog förklara för mig imorgon.  

 

Av Fanny Svensson - 23 november 2012 11:17

Igår så sluta det inte med att jag fick igen körkortet hos polisen. Jag och min pojkvän gick ner till pappa som prata i telefon. William, min lillebror var försvunnen. Han och två kompisar. Ingen hade mobil. Han hade varit på träning i Timrå. Pappa ringde folk, ingen hade sett honom. Jag och min pojkvän fick åka ut och leta. Vi tänkte först kolla på Navet ifall dom hade fått för sig att åka buss hem. Pratade med en jätte snäll man i kiosken som skulle ringa mig om han såg dom. Snackade med en busschaufför sen också, säger att då sa han du måste ringa polisen dom kan ju haåkt med en gammal gubbe. Jag blev jätte skakis och ringde pappa, visste inte alls vad vi skulle göra? Efter två minuter ringer pappa och William var hemma. Det var en lättnad, mådde riktigt dåligt i fem minuter eller egentligen hela tiden då han var borta. Klart det blev värre efter vad busschauffören sa.


Tydligen så hade William och hans vänner gömt sig i byggnaden, dom hade tänkt att sova över där. Då dom hörde folk gömde dom sig för att dom var rädda att bli utslängda. 

Det var min lugna kväll. Nu kanske ni förstår vad jag menar om att jag aldrig får slappna av ännu bättre. Ska inte boka in nåt nu på några dagar. Nu ska jag relaxa.   


 

Av Fanny Svensson - 22 november 2012 19:06

Ibland önskar jag att jag hade ett lugnare liv, alltså jag menar inte att jag gör för mycket. Vet inte hur jag ska förklara? Jag får sällan tid att bara koppla av. Önskar att jag hade mer tid för att bara relaxa, men tar jag mig tid kommer alltid något annat i vägen. Ni kanske förstår? Kan berätta om min dag idag så kanske ni förstår allt lite bättre.


Imorse ringde det tidigt, var ett viktigt samtal och *** behövde uppgifter om mig. Det gick bra, sen äter jag lite frukt och bär. Så ville jag ut och kolla i Birsta, vet ju inte alls vad jag önskar mig i julklapp? Tänkte om man går där så får man inspiration. Min pojkvän sa att vi åker dit imorgon istället och det kändes skönt då vi fick tid för relax liksom. Vi ser på några Fringe avsnitt och jag bara älskar serien, fast aldrig lika mycket som SATC. Mamma ringer och frågar om jag kan köra min lillebror på träning. Det är precis då jag ska träffa Carro, så blir stressigt. Idag tänkte jag till och sa nej för att slippa det. Då det inte är ett måste och hon kan lösa det på ett annat sätt så kändes det OK. Jag träffar sedan Carro, vi går runt Sidsjön och snackar om allt tjejer kan snacka om? Inga detaljer... Åker förbi King's och kollar lite i butiken, det var nice.


Det är när vi sitter i bilen hem så ringer en med hemligt nummer till mig. Jag undra vem det kunde vara och det var polisen. Han sa att jag skulle komma förbi på polisstationen så jag undra vad det gäller, helt förståligt? Då har mitt körkort ramlat ur jackfickan som inte går att stänga... Jag höll på att skämmas ihjäl, jag är så pinsam! Vi åkte och hämta kortet, det var jätte trevliga poliser. Jag kände mig 20 år yngre och det är bara inte idag. Eller med polisen är det bara idag.


Det är liknande händelser i mitt liv och jag har inte haft en lugn dag på två månader. Hur bra jag än planerar så blir det alltid såhär. Oftast är det andra som lägger på mig massa uppgifter. Ikväll blir det bara mys. Önskar verkligen att jag får ordning på sånt här!


Av Fanny Svensson - 16 november 2012 09:10

Idag då Jossan har slutat jobbet så åker vi ner till Emma i Varberg. Kommer nog komma fram väldigt sent ikväll. Imorgon är det Ullared och utgång på kvällen om jag har fattat allt riktigt. På söndag ska jag provrida en häst. Det blir intressant och se om det är något för mig. Måste besikta pappas bil idag innan jag åker också! Fullt upp hela tiden.

Av Fanny Svensson - 14 november 2012 21:05

Snart är det helg och det betyder roadtrip med Jossan. Ska bli kul, riktigt kul.   Ska träffa Emma, vi ska på Ullared, vi ska köra en utgång och vi ska provrida en häst. Så blir inte mycket sova ihelgen verkar det som just nu. 


Idag har jag och pappa ätit lunch tillsammans på Oscar. Fläsknoisette med stekt potatis som var super god. Tycker dom har bäst mat av alla restauranger i Sundsvall. Efte det så var Jossan o jag på bio och sett breaking dawn part 2. Jag tyckte den var super bra faktiskt. Jag var jätte trött och hade somnat om den inte var bra, men jag höll mig vaken!   


Åt giddaf från Cherrywoken med pappa och William. Det var trevligt, ett problem nu när jag kom hem är att min dator är borta? Haha. Jag tror att pappa har gömt den.. Ska leta vidare nu, kom gärna och hjälp mig. 


Av Fanny Svensson - 13 november 2012 23:00

 

Vart kan man få tag i dom här skorna? Om jag får tag på dom kommer jag aldrig att vilja ha några andra skor... Så jäkla snygga!   

Av Fanny Svensson - 13 november 2012 15:05

Man ska jag lära sig en ny sak varje dag under hela livet fick jag veta då jag var liten skitunge. Idag lärde jag mig att Solos chips inte är lika goda som Pringles. Om jag börjar äta en Pringles så har jag svårt att sluta, det är nästan omöjligt att bara äta ett sånt chips för mig. Men Solos är bra om man ska gå på diet, det gick att sluta. Men jag hade tagit fram 5 Solo chips och jag åt upp alla dom, men det är bara för att jag är en liten tjockis. Hihi!   


Ja, nu förstår ni kanske hur det gick med mitt nya liv som nyttig. Jag ljuger inte för er så ni ska få hela sanningen, passa på att njut för skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen.


Det började igår att jag åt frukost och jag hade glömt bort allting tragiskt nog. Jag tog fram ett glas med vatten och en muffins. Klas kommer och räddar mig, han slänger min fina muffins.   Fast han slängde kanske 400 kalorier, så det var nog bra trots allt... Åt en macka istället, men kände suget direkt efter socker. Hittade en mandarin hos mamma som jag åt upp.  Åkte lite skridskor med Angelica och Klas, det gick väl rätt bra. Åt lite spaghetti och köttfärssås till middag, sedan fick det bli gymet med Elin. Tränade på Helex tror jag att det heter, var ett riktigt fint gym. Får se var jag skaffar kort? Vi tränade armar och det är min svaga sida, men det är bra att träna det man är dålig på ibland. Men det gick väldigt bra om man tänker på att jag inte har gymmat på 6 månader. I mars körde jag ett riktigt hårt bröstpass, och fick riktigt ont i bröstmuskeln på vänster sida. Då jag använder den muskeln gjorde det så ont, så använde högermuskeln mycket mer så jag fick lika ont där. Är stora knutar där nu också. Dom kändes på en övning igår även om jag körde lugnt. Ska nog boka tid hos massör som får reda ut dom. Lite jobbigt att det just är bröstmuskeln. 


Efter träningen åkte jag hem och drack proteinpulver och åt lite gurka. Sov 11 timmar inatt, hur skönt som helst. Åt en macka till frukost idag och till lunch åt jag en sallad. Klas är inte hemma idag så jag åt en muffins och 5 chips också.. Blir väldigt lite till middag eller så måste jag träna..! Måste vara hård mot mig själv då jag har syndat. 

   

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards