fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Girlpower dagen!

Av Fanny Svensson - 8 mars 2016 09:52

Idag är det intenationella kvinnodagen. Det jag tycker ska uppmärksammas är att igår så varnade polisen kvinnor för att gå ut i Östersund nattetid. För det har varit sex stycken kvinnor som har blivit överfallna. Ska inte ens kvinnor kunna gå ut där utan att behöva vara rädd och känna att dom tar en risk? Och det mest sjuka är att det är natten mot internationella kvinnodagen!

Varför inte låta männen hålla sig inne en natt istället? Men ska oskyldiga män straffas tänker de flesta då? Det pratas inte om dom stackars kvinnorna som måste hållas inne och skrattretligt nog på "deras dag"! Sen ska vi inte glömma de kvinnor som till och med är rädd för att gå ut alla tider på dygnet för det händer så mycket sk*t!! Det här gör det ju inte bättre för dom, utan det blir mest att dom tänker; det är nog bäst att jag stannar hemma ändå, det händer kanske något om jag skull gå ut!


Är det jämställdhet att behöva hålla inne oskyldiga kvinnor? Varför inte straffa männen för en gångs skull och hålla dom inne istället, eller att ingen får gå ut kanske är det mest naturliga i såna här situationer. 


Allt blir så skevt! Men om du är kvinna och du får inte gå ut för att du kan bli överfallen, inte för att du har gjortnågot eller så utan bara för att du är född så. Hur ska man uppfostra barn? Och berätta för tjejerna att ni kommer inte kunna gå ute och röra er fritt, men samtidigt är Sverige ett så kallat fritt land med yttrandefrihet. Blir svårt att hålla en röd tråd där...


Det är hela tiden; kvinnor får inte, men männen får göra si och så. Det är helt otroligt att Sverige inte har kommit längre!


Hur ska vi fira? Att kvinnor inte längre kan vistas ute i Sverige utan att ta risker? Eller att barn i 10-15 års åldern inte kan lämnas själva på badhus utan att riskera att bli våldtagna? Jag tycker det är dags för hårdare straff för människor som begår brott och att alla ska kunna gå ute utan att känna sig rädda för att bli överfallna av någon galning. 


#girlpower #startliving #findyourself

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards