fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg under augusti 2010

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 12:35

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 11:20

Vänta är det värsta som finns, just nu väntar jag på att mamma ska höra av sig till mig. Åhh, jag vill att hon ska göra det nu innan vårdcentralen i Sverige låser dörrarna för helgen. Fast det är ju bra sjukvård här också, tänker dock inte vänta till första september.


Man ska inte klaga på sjukvården i Sverige, det är landstingen man ska klaga på. Så sjukt under bemannade! Var på en vårdcentral i Sundsvall i våras då satt det invandrare och skrek att allt var så bra i deras hemland. Ja men great, vad gjorde dom i Sverige då? Pinsamt, som tur var började en äldre dam prata allvar med dom.


Det är inte personalen på vårdcentralen det är fel på. Utan på landstingen som tycker att man ska dra ner ännu mer på personal inom vården. I Norge har dom lite mer personal som arbetar inom vården, vilket är bra. Arbetslösheten minskar. Sjukdomarna minskar inte för att man sparkar en massa folk.


Haha oj, såg nu på mobilen att jag inte lyckades sent iväg mitt sms ens. PINSAMT!


 

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 10:05

Har funderat på att åka över till mitt hemland Sverige idag och söka vård. Mamma ska få ringa vårdcentralen där var min plan. Jag har inte råd då Halebop har snuskigt dyra utlandspriser. Ringde mamma i 18 minuter igår, hejdå 75 kr... Det är inte gratis att vara sjuk kan jag ju säga då man måste ringa och sjukanmäla sig på 2 ställen.


Undra om jag kan få vård på en vårdcentral om jag inte ens är skriven i samma land?

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 09:38

Ja så heter min läkarcentral. Har bokat läkarcentral, men dom kunde inte ta emot mig förrän den 1 september. Först hade dom inte fått tillgång till mina uppgifter, och så slutar läkaren 11.00 idag. Nice jobb, funderar på att bli läkare jag med i Norge.


Kanske inte då jag är rätt känslig som person. Skulle ringa legevakten klockan 16.00, det är någon läkarejour om jag förstod det rätt. Tveksam om jag ens skulle hitta till läkaren här. Jag har eniro, men att köra själv och hålla koll är inte min starka sida.


Speciellt inte då folk kör som dårar då jag måste vara 100% fokuserad varje sekund. Hoppas jag får någon tid snart, febern har inte gått ner än heller. Mår illa som jag vet inte vad. Tänkte först jobba, men kom på att det var ingen bra idé då jag har feber.

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 21:21

Hade en fästing mellan benen som jag nyss drog bort. Gjorde OOOOOOOONNNNNNNNNTTTTTTTT! Dumma fästing. Är rött där nu. Sjukt äckliga är dom små krypen. Fan om han har smittat mig med borrelia. Blir ju sjuk varenda gång dom där ens rör mig känns det som. SJUUUUUUUKT vad less jag blir... Nu lär det bli läkare i alla fall...


Jag hade den mellan benen ja, insidan av högra låret ca en dm från kissimurran.

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 18:40

Varit ute en snabbis för att få frisk luft, tydligen så har det regnat idag. Då jag skulle gå ut så började solen att skina igen. Perfekt!


Kollat runt och hittat en film jag bara måste se, Chloe heter den. Trailern kan ni se här.

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 16:09

Chokladbollar (1 Portion)


Ingredienser

100 g Smör / Margarin

 3 dl Havregryn 

1 1/2 dl Strösocker 

1 msk Strösocker 

1 msk Kakao

1 msk Kaffe, kokt

Pärlsocker / Kokosflingor


Beskrivning:

Smält smöret, eller åtminstone någorlunda mjukt. Blanda ihop allting. Forma smeten till små bollar. Rulla dem i Pärlsocker eller Kokos. Lagras kallt.


Nu ska jag gå och laga middag (chokladbollar).

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 15:15

Sony Ericssons har jag haft på många telefoner. En var trasig då jag köpte den, hade inte ens startat upp mobilen men fick inte byta. Jag hade köpt den på kvällen strax innan sex, öppna den runt åtta då jag kom hem. Kommer tillbaka dagen efter vid 14 och får ingen ny. Helt sjukt, men man kan väl inte förvänta sig mycket mer av MediaMarkts andrahandssortering? Fick även en ny mobil av en kompis som starta om sig själv i timmar. Det blev problem efter en månad.

Nu har dom gjort ännu en, x10 mini! Jag har ingen som tur är. Skulle hellre köpa en begagnad mobil i Asien.


Och jag vet, har pratat med många som har sagt att det är deras mest misslyckade köp någonsin. Om det inte är fel på mobilen så är det fel på användaren. Det är ungefär 50-50.

Det är en avancerad mobil för dom som funderar på att köpa den, inget för folk som är lika otekniska som mig.   Jag tycker att det är sjukt att vissa köper mobiler bara för attvisa upp för kompisar osv. Själv köper jag en mobil som uppfyller mina behov, inte mina vänners. Skulle inte mina vänner umgås med mig om jag hade en sämre telefon så är det inte mina vänner.Då har man hamnat i fel sällskap...

Vissa har ju iofs behov för den, men ingen har behov för alla fel som dyker upp i den.

 

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards