fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Hittade på en annan sida (vill också ha det så när jag blir older)

Av Fanny Svensson - 25 september 2013 20:47

Nu har jag bestämt mig

Ingen Äldrevård för mig!!

För några år sen var jag på en kryssning i Medelhavet ombord på ett lyxfartyg. Vid middagen la jag märke till en äldre dam som satt ensam vid räcket till den ståtliga trappan i matsalen. Jag noterade också att hela personalen, fartygsofficerare, servitörer, smörgåsnissar o dyl, verkade vara mycket faamiljär med henne.

Jag frågade min servitör vem damen var och väntade mig att han skulle säga att hon ägde fartyget, men han sa att det enda han visste var att hon varit med ombord under de senaste fyra kryssningarna, fram och tillbaka.

Då jag avslutaat middagen fångade jag hennes blick och stannade vid hennes bord för att hälsa. Vi småpratade och jag sa; "jag har förstått att Ni varit ombord de senaste fyra sista kryssningarna.

Hon svarade: "ja, det är sant

Jag fortsatte:"Kan ni förklaraa varför?"

Hon svaraade:"Det är billigare, men framför allt bättre än på ett äldreboende"

-Nu har jag också bestämt mig - inget äldreboende för min del. När jag blir gammal och svag går jag ombord på ett lyxigt kryssningsfartyg.

Äldrevården kostar cirka 1000 kr/dygn medan en kryssning med pensionärrabatt kostar 650-700 kr/dygn och då;

1. Får du äta upp till 10 mål mat om dagen om du orkar att ta dig ttill resturangen. Gör du inte det finns det rumsservice, vilket dessutom innebär att du kan få frukost på sängen varje dag.

2. Kryssningsfartyg har ofta flera svimmingpoler, träningsrum med fri tvål och handduk och du bjuds på underhållning ombord varje kväll

3. Du har gratis tandkräm, tvål, rakhyvel och shampo.

4. Du behandlas som en gäst, iinte som en patient. Ger du en extra 50-lapp då och då till besättningen så gör de nästan vad som helst för att hjälpa dig.

5. Du träffar nya människor var 7;e eller var 14;e dag.

6. Är TV:n trasig? Behöver du byta glödlampor eller få ny madrass? Inga problem! Personalen fixar allt för att du skall trivas!

7. Nya lakan och handukar varje dag. Du behöver inte ens be om det.

8. Om du rraamlar och bryter en arm eller ett ben i ett äldreboende blir du förmodligen placerad i en sjukavdelning. Bryter du dig på ett kryssningfartyg får du troligen flytta in i en finare lyxhytt rresten av resan-

9. Och nu till det bästa av allt! Vill du se Sydamerika, Panamakanalen, Thaihiti, Nya Zealand, Asien eller nåt annat ställe? Det finns kryssningar till ett stort antal vackra platser.

Så leta inte efter mig på något äldreboende, sök mig ombord!!!

Om du dör på fartyget så langar de kroppen överbord - inga begravningskostnader.

Så drömmer du om en lyxig ålderdom

ÅLDRINGSKRYSSA !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards