fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Tappa aldrig respekten för dig själv.

Av Fanny Svensson - 14 mars 2013 22:33

Vägra låta folk trycka ner dig. Det gjorde jag. Jag är alltid lite värre tillbaka så att dom förstår på en gång att dom borde skaffa sig ett eget liv istället. Fick dumma kommentarer av en tjej i min klass då jag gick i skolan. Jag gick fram till henne och fråga vad hon menade med det hon skrev. Hon började grina och jag fattade ingenting? Jag gick till min lärare och bad henne prata med tjejen. Vi pratade alla tre, då sa hon att hennes pappa slog henne. Då blev jag förbannad på riktigt. Varför skriver du fula saker till mig för det frågade jag henne. Hon svarade att hon hade mått dåligt en längre tid. Läraren tyckte synd om henne. Jag tyckte att hon borde ha sökt hjälp för länge sedan. Tyvärr ser man inte alltid att man behöver hjälp då man mår dåligt, utan man bara är där..

Jag tycker fortfarande inte synd om henne, hon kommenterade dessutom anonymt (jag bad en kompis spåra ip-adressen). Hur kan det göra att hon mår bättre? Att i sin tur trycka ner någon. Det kommer jag aldrig att förstå. Hoppas bara att stackaren mår bättre idag.


Om en person gör dig ledsen gång på gång. Är det verkligen värt det? Förtjänar inte du bara bra vänner. Vet du att du har gjort något dumt så får man väl stå sitt kast. Annars tycker jag att man kan köra en clean up bland vänner som inte ger en något positivt. För man vill ju vara glad så mycket som möjligt och det är omöjligt om du har folk som trycker ner dig 24/7.


Om du bara umgås med folk som trycker ner dig så kommer du aldrig att respektera dig själv igen. Det är där jag är ibland. Jag bryter hellre kontakten än att någon negativ energitjuv ska få sno min energi. Speciellt då man bara lever en gång. Jag vägrar ligga på dödsbädden och ångra alla mina relationer till vänner. Jag vill vara stolt för att jag bröt mönstret i tid och för att dom jag har är underbara. Många uppfattar mig som hård ibland, men jag kan säga att det stämmer till 90 %. Är det nära relationer har jag svårare att bryta. Bryter jag en dålig relation så känner jag bara en lättnad. Det är ett tecken på att jag har gjort rätt tänker jag då!

 
Min busiga pålle får mig alltid på bra tankar, förutom då vi rider ut. Vilket nästan aldrig händer längre..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards