fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Fanny Svensson - 12 augusti 2010 18:56

Idag fick jag internet också, så slipper sitta på vår hyresvärd internet nu. Det var sjukt segt, nu känns det bra! Fått personnummret här också, så skönt att saker och ting ordnar upp sig. Bank ochskattekort kvar. Lön kommer imorgon, men vet inte hur jag får den utbetald... Säkert på en check, som jag ska lämna in hos banken.


När jag skriver varje ord här i bloggen så funderar jag på hur det stavas helt sjukt, på jobbet är mina anteckningar på svenska, norska och engelska. Allt blandat, är lite rädd för att någon skulle se dom för det skulle vara lite pinsamt.


Har kommit in i norskan sjukt bra och när jag pratar så har jag byt ut många svenska ord till norska. Har bara varit här i 3 veckor, så mitt tips till någon som vill lära sig ett språk är att åka till ett land där språket pratas och att börja arbeta där.

Det är nästan läskigt hur fort det går... Snart kommer jag glömma bort svenskan? Nej det gör jag då aldrig...  

:)

Av Fanny Svensson - 12 augusti 2010 18:47

Jag har jätte svårt för ett jobb då man bara sitter stil hela dagarna, får springa och tömma blåsan hela tiden. Det är ju det enda man behöver röra på sig, eller om man måste leta efter hjälp (då det inte sitter någon brevid vår grupp). Jag gillar att röra på mig, nu när jag sitter stil blir det att jag bara vill resa mig upp och springa tills benen viker sig. Cyklar varje dag till och från jobbet, men det räcker inte. Har pause en gång i timmen också då hinner jag inte röra på mig så mycket, men men ska inte klaga. Det är bättre än McDonalds då man fick stå i 5 timmar utan att sätta sig ner, på toan var knappt att man fick sitta. Sjukt och nu har man betald pause en gång i timmen och sjukt mycket bättre (dubbel) lön. Ska nog inte klaga, ska vara glad att jag har ett lugnt jobb. Kanske har lärt mig att jobba för bra på McDonalds. Måste komma in i Norges lugna tempo och gilla läget.   


Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards