fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Fanny Svensson - 14 mars 2016 16:17

     


Från hjärtat: Vissa dagar saknar jag dig så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är inte ofta, men det kommer såna dagar. Jag glömmer bort allt de dåliga, när du skenade med mig bland bilar och sprang ikapp dom.

Eller den gången du skenade om en bil på en jätte smal väg och det var blank is ute så jag visste att jag hade brytit något om jag skulle ramlat av...

Eller när du såg att jag kom till stallet och inte gick till din box. Du sparkade tills jag kom dit, testade verkligen allt för att du skulle sluta men ingenting funkade.

Eller varje gång när du bråkade med hovslagaren. Det går liksom inte att lägga sig på honom, eller bita som du också gjorde!


Eller när du inte ville vara kvar i hagen, så hoppa du över och levde loppan!

Eller om du skulle vara själv i stallet, det var inte heller någon favorit! Då blev du så arg att det gick ändå inte att rida dig...

Eller om man skulle bettsla upp dig, då sparkade du bakut tills man hade hoppat av igen. Det var bara att byta till ditt favoritbett igen, den saken gick aldrig att diskutera med dig!! Skrattar när jag skriver det nu, men då var det hemskt då man hade noll kontroll över ditt tempo och du körde bara ditt race. 


Du krävde all uppmärksamhet från mig. Jag fick inte gå till någon annan häst, då skrek du rakt ut! Det jag tidigt förstod var att du hade haft ett tufft tidigare liv (var väldigt osäker i närheten av män)... 


När jag blev sjuk och följdsjukdomen brukar vara depression så höll du mig frisk från att bli deprimerad. Du var lyckan för mig! Min motivation för att bli bra igen, jag ville hoppa banor med dig! Första dagen jag kände mig OK igen så testade jag om jag ens kunde rida igen och det kunde jag. Jag grät av lycka och du var så kelig av dig. Det var helt obeskrivligt att få göra det jag gillar mest av allt med min absoluta favorit..   

Du var inte lik någon annan och hade så mycket personlighet. Jag ville verkligen inte ge upp dig, men tillslut hade jag inga andra val. När man börjar inse att man offrar sitt liv varje gång jag skulle rida dig så var det inte längre lika roligt. Jag blev aldrig rädd, men jag var rädd för att bli rädd. Det är en himla stor skillnad faktiskt!


Du lärde mig mycket. Att aldrig kunna slappna av, eller lita på någon. Samtidigt så blev jag en mycket bättre ryttare! 

Av Fanny Svensson - 14 mars 2016 10:37

Vad gjorde du kl 08 imorse: Drack smoothie! 

Vad gjorde du för 15 min sedan: Fikade eller rättare: sagt drack kaffe!

Det sista du sa högt: Men då ses vi vid lunch!

Det senaste någon sa till dig: Det blir kanon!

Vad har du druckit idag: Ingefärashot, vatten, kaffe x2 och smoothie!

Vad var det senaste du åt: En kaka till kaffet

Vad var det senaste du köpte: Grejer på Dollarstore igår, till kalas och städsaker bara..

Vad är det för färg på din ytterdörr: Vit

Vad är det för väder hos dig nu: Grått, mulet och kyligt.

Godaste glassmaken: Hallon tror jag, eller choklad.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja!! 

Sover du tungt: Jo, vissa nätter!!

Drömmer du mardrömmar: Inte så ofta, men när det händer så är dom brutala!

Favoritklädsel: Oh, måste typ vara jeansshorts, med linne eller t-shirt till och ballerinaskor. Enkelt! 

Favoritlåt just nu: Cheap Thrills med Sia kanske, hon är grym! 

Vad ser du om du tittar till höger: En säng.

Vad gör dig glad just nu: Att jag är frisk och bor i ett tryggt land. Man kan gå ut utan att riskera att bli skjuten, inte alla som kan det.. 

Vad ska du göra härnäst: Käka lunch med William (brorsan).

Höger eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Bra, är glad.

Favoritgodis: Choklad tror jag, men sura godisar gillar jag också. Gillar att blanda!

Kläder just nu: Jeans, rosa hollister t-shirt, svart kofta och skinnjacka!

Sommarplaner: Spanien hoppas jag på! Sen så blir det väl Stockholm och stugan. Hoppas vädret blir bra bara. 

Hur många kuddar sover du med: 3, men helst 8.. Haha älskar kuddar!

Spelar du något instrument: Nej, men när jag var liten så var det både blockflöjt och tvärflöjt. 

Morgon eller nattmänniska: Är olika perioder. Nu är jag mest morgonmänniska även om det tar en kvart innan jag kliver upp och en till kvart innan jag vaknar. Sen är jag fit for fight! 

Vad är viktigast för dig: Att alla i min närhet får vara friska och att de får leva så bekymmersfria liv som möjligt.  

Är du kittlig: Haha ja helt sjukt!! Två killar kittlade mig (en höll fast) och han som satt vid fötterna sparkade jag av ett finger på! Karma bitch! 

Snarkar du: Nej, men pratar i sömnen.

Stjärntecken: Skorpion. 

Äckligaste insekten: Hmmm, inte så känslig. Men maskar och sånt gillar jag inte. 

Längtar du mest efter just nu: Sommar och sol, och Spanien! 

     

Två första bilderna är från stranden i Spanien i mars för ett år sedan. Det var 18-20 grader och sol varje dag då. Jag trodde typ det skulle vara 10 grader så det var varmare då i Spanien än det blev i Sverige på hela sommaren här *bitter*. 

 

Sista bilden är från en takvåning jag var och kollade på då. Sjukt fin, men det var inte någon bra planlösning och så långt från stranden... Hade jag bott permanent så hade den varit OK!! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards