fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg under februari 2016

Av Fanny Svensson - 3 februari 2016 16:08

Jag blir sällan arg och jag tänker inte hänga ut stället där pappa och jag lunchade idag. Vill bara skriva av mig om min upplevelse men väljer att inte nämna vart, det blir alltid lugnast så. Men jag kommer aldrig att gå tillbaka dit, aldrig någonsin! 


Vi går in i restaurangen och pappa beställer mat plus en dricka. Jag betalade för mig själv efter. En sur gubbe står och blänger bakom kassan redan då (har man en dålig dag, gå ut och ta luft i två minuter för det var lugnt)...


Pappa råkade tappa pip-grejen som låter när maten är färdig i golvet. Gubben blev hysterisk och fråga om den klarade sig, vilket den gjorde. Så det var lugnt! 


Vi fick sitta längre än andra och vänta på maten. Pappa fick sin mat först och började äta, då kommer gubben ut och skriker att han vill se pappas kvitto! Vi hann inte ens reagera innan han hade kastat sig över bordet och hade kvittot i handen. "Åhh där ser jag, du har snott drickan!" SKRIKER HAN UT I RESTAURANGEN. Vi försöker lugna ner han, men det gick inte för det var en galning vi hade att göra med. För pappa hade ju drickan på kassadisken och visade upp den för tjejen i kassan, men hon glömde väl bara att slå in den. Inte mer med det, men när han anklagar en för att man har snott den så exploderar jag. 


Jag går till kassan, tjejen där har blivit utbytt och det är ju ganska taskigt mot henne bara för att hon gjorde en miss. Nu är det lång kö och jag hade inte fått maten än så jag går förbi alla och frågar nya tanten i kassan: "får jag betala drickan som min pappa snodde?" Alla tappar hakan i kön och i kassan. Då sa hon att jag var tvungen att vänta lite. Jag väntar och säger till tanten inför alla kunder hur missnöjd jag är, när man som betalade kund blir överfallen och anklagad för att ha snott en dricka. Men jag sa också, jag vet att det inte är ditt fel din stackare som får jobba med såna som han.

Han börjar lägga sig i och säger att han inte har anklagat oss. Folk i kön började skruva på sig, nån gick till och med ut. 


Jag skakar bara på huvudet och ger han ett tecken att vara tyst. Han försöker prata in sig igen, jag säger bara "jag pratar inte med såna som dig, ssssccchhhh! Och sätter upp fingret för mun igen. Han skämdes och vände sig om. Jag betalade såklart drickan men kollade inte på någon av dom. Jag tycker inte att någon i personalen ska be om ursäkt för hans sjukliga betende utan det ska han göra själv. Men människor som är sjuka förstår inte bättre. Det är tråkigt, men sant. 


Under dagen har jag kollat upp och han är tydligen ägare, han har säkert varit väldigt otrevlig mot tjejen i kassan och det är verkligen inte okej. Har han en dålig dag, ring in någon eller låt dom jobba en kort. Det är bättre när han ställer till med scener.


Efter att ha haft två av sju migrän dagar så har jag inte samma tålamod som vanligt. Dock så accepterar jag aldrig att bli anklagad för något som jag inte har gjort. Då brinner det för mig! Det kommer det alltid att göra oavsett hur många migrändagar jag har haft...


Såklart kommer jag säga till alla vänner och så vilket ställe det gäller, men vill inte skriva ut det här!

Av Fanny Svensson - 3 februari 2016 11:44

Idag hade jag migrän. Tog en tablett och efter två timmar mådde jag bättre. Förra veckan hade jag också migrän en hel dag. Jag grät först av smärta men sen lugnade det ner sig en stund. Sen kräktes jag av smärta fyra gånger på en halvtimme.

Jag ska boka tid på vc och se om det går att lösa på något vis. För att ha det en gång i veckan är inte hållbart.

Av Fanny Svensson - 1 februari 2016 10:40

Först tar jag det enfärgade och toppar med det mönstrade. Tycker det är snyggt med mönster.

Av Fanny Svensson - 1 februari 2016 08:58

Min nya morgonvana är netflix och frukost i sängen. Inte helt fel va? Inte när jag jobbar tidigt. Men annars så! Helt fantastiskt.

Tråkigt utan sällskap nu bara. Men mamma kommer hit med sallader till lunch sen. :)

Ny vecka, ny månad och såklart nya möjligheter.

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards