fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg under augusti 2015

Av Fanny Svensson - 24 augusti 2015 20:36

Jag måste börja tänka mer på mig själv. Eftersom ca 98% av Sveriges befolkning bara bryr sig om sig själva, men det märks fort oftast. Ibland tar det längre tid.

Så känner jag mig oftast väldigt dum som har hjälpt fel människor när jag behöver hjälp själv. Jag kommer inte att fixa att ha det så i mitt liv. Jag är huvudpersonen i mitt liv och jag tänker bli som dom. Att vara omtänksam fungerar inte i dagens Sverige. Det känns som att maskarna äter upp mig och springer jag inte snart så finns jag inte mer. Riktigt så illa är det inte än, men man måste kunna se över det nu innan jag är nere på botten

Blir riktigt arg över att människor inte bryr sig. Men allt handlar ju om vad varje individ har upplevt själv och hur som har blivit uppfostrade.

Jag var likadan förut och det skäms jag för. När jag var två månader i Filippinerna så ringde många väckarklockor i mitt huvud. Jag är tacksam för att ha mat på bordet varje dag, att få ha kläder på mig och att ha rätten till att göra abort om man blir våldtagen av en pedofil. Det var inga självklarheter i Filippinerna. Många var utan mat och bodde på gatan. Jag var in i ett område där kvinnorna inte ens hade kläder på sig för det var så fattigt. Jag såg barn som hade barn. Abort och p-piller är förbjudet och många europeiska pedofiler åker dit och våldtar barn. Tjejerna var kanske 11-12 år och det var så hemskt. Polisen fungerade inte alls för dom hade så dåliga löner, och pedofilerna gav dom flera månad/års löner om dom inte tog upp någon anmälan. Skulle man anmäla fick man stå och buda mot pedofilerna. Och såklart vinner pedofilerna får om dom blir dömda så är det dödsstraff. Alltså betalar dom för sig.

Jag kände att jag ville hjälpa människorna men samtidigt så finns det inget att göra. Det finns problem här i Sverige som också måste tas hand om. Men det finns väldigt få människor som går in till 100% för att hjälpa andra. Jag ska också bli så, för jag blir bara så besviken när jag inte får den hjälp jag vill ha...

Jag kanske träffar hjälpsamma människor en dag men då får jag se då hur jag känner.

Av Fanny Svensson - 24 augusti 2015 12:50

Jag mår mycket bättre nu än förra veckan. Kramperna kommer inte lika ofta, men jag mår illa istället. Igår började det med illamåendet runt åttatiden på kvällen och det slutade inte förrän en stund sen. Jag vaknade till en stund imorse, men vågade inte somna om på en gång då jag mådde så illa. Tillslut så kunde jag i alla fall. Jag är glad för att kramperna är borta, men det är jobbigt att må illa. Men hellre det än kramperna. 


Nu idag ska jag bara vila. Tänkte lägga mig ute för det är rätt varmt och läsa en bok. Sen måste jag säga god morgon till mina fina kaninisar!   

Av Fanny Svensson - 22 augusti 2015 08:53

Igår blev det lunch med mamma på Opus. Det är var gott. Det var varmt och skönt att sitta ute så det var toppen.

Sen skulle vi handla men det gick inte. Åkte sen hem till min älskling fast jag ville nog hellre till stranden.

Hade det väldigt bra på älsklingens altan också. Jag fick en öl! ;)

Fick sen besök här och vi grillade. Jätte trevlig kväll! :)


Av Fanny Svensson - 21 augusti 2015 12:00

Gå ut och sola om ni har chansen!

Man vet aldrig när det är den sista dagen man kan ligga ute såhär. Just nu sitter jag och läser en bok vid ån. Det är alldeles lagom varmt. Det fläktar lite men det är bara skönt just nu. :)

Av Fanny Svensson - 21 augusti 2015 10:48

Undra hur länge det fina vädret kan hålla i sig. Jag hoppas länge! :)

Nu är jag på väg till stan. Ska träffa mamma och äta lunch sen.

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2015 17:13

Först mys på stranden. Sen så gick vi på Udda och drack varsin öl.

Avslutade kvällen med bio. Vi såg Southpaw och båda tyckte den var riktigt bra. Så den kan jag rekommendera!

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2015 15:57

Trodde aldrig att jag skulle få sola på stranden i bikini i år. Jag hade gett upp helt och hållet. Men nu är jag glad!

Idag har jag haft hatten hela dagen. Inte den finaste jag har men väldigt skön då jag ser hemsk ut i håret.

Satt på uteserveringen på Torget med William förut. Vi åt sushi och satt ute i solen då det har varit årets första och kanske sista värme.

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2015 16:56

Idag har jag jobbat. Det gick bra men jag fick några kramper mitt på dagen. Det gick över och dagen gick snabbt. Nu har jag hämtat ut fyra paket som ska vara till mitt nya gym. Allt har inte kommit än men det kommer att bli bra när det är färdigt.

Nu har jag jobbat färdigt för idag och solar istället.

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards