fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Fanny Svensson - 18 juni 2015 20:19


 

bild lånad från google.com

 

 

Alla har väl hört talas om gambling? Säkert de som kan ta sig in på min blogg i alla fall. Gambling är vanligt i alla åldrar faktiskt och det är lätt att bli beroende. Det är inte alls lätt att ta sig ur ett beroende och det kan vara svårt att erkänna för sig själv att man har "halkat" dit. Ibland går det så långt att man hinner förlora anhöriga innan man ens förstår att man faktiskt är beroende. Det viktiga om man kommer på att man har ett spelberoende är att berätta för någon närstående som kan finnas där vid sidan och hjälpa dig. En person som kan hjälpa dig och se så att det verkligen blir bättre och eventuellt söka hjälp om det skulle behövas.


Jag tycker själv det är roligt att spela men jag spelar väldigt sällan. Ska jag spela så sätter jag upp en gräns innan jag börjar spela, t ex ikväll får jag spela bort max tre hundra kr och sen håller jag mig till det. Skulle jag inte lyckas så måste jag fråga mig själv om jag är beroende. 


Ni kan läsa mer om spelberoende på: http://gamblingspelen.se



Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards