fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Fanny Svensson - 8 mars 2014 20:49

Ligger i soffan och kollar på melodifestivalen. Jag hejar inte på någon, men tycker det är fult att dom mimar. Är det småstjärnorna? Dags att visa att dom kan sjunga riktigt om dom tagit sig dit.. Det var bara min tanke. Skulle du kunna rösta på någon som mimar?

Av Fanny Svensson - 8 mars 2014 17:13

Var trevligt att se en bra match, men tyvärr klarade inte Granlo av att vinna.    Fick migrän under matchen..

Av Fanny Svensson - 8 mars 2014 15:28

Jag har aldrig funderat över att skaffa barn. Speciellt inte nu för barn kräver mycket tid och kärlek. Jag har inte tid för barn men kanske om åtta-tio år? Hur gammal är jag då… 24 + 8 = 32 eller 24 + 10 = 34. Det är väl bra att skaffa barn när man är 32-34 för då hinner jag ut och resa lite runtom i världen utan att ha barn som gallskriker på ett flygplan. Riktigt så illa är det väl inte, men har man semester så vill jag kunna ta det lugnt och göra vad jag vill. Inte behöva ligga i skuggan vid hotellet för att inte barnen ska bli brända. Jag vill ligga på stranden och njuta i solen.  Jag vill ha friheten som många saknar när de får barn. 


Innan jag skaffar barn så vill jag ha en utbildning och ha ett arbete jag trivs med. Det är lättare att ha barn om man har en ekonomisk trygghet. Skaffar man barn kan man inte längre tänka lika mycket på sig själv. Det kanske inte blir så många Prada eller Guess väskor för mig om jag får barn eller har man ett bra jobb så kan man ändå köpa fina saker till sig själv. Jag skulle ha väldigt svårt för att ha barn om jag måste köpa blöjor istället för en fin väska till mig själv.


Tror inte jag skulle klara av att ha ett barn i dagens läge utan jag måste växa upp mer i huvudet först.

När jag väl får barn så är det viktigt med egen tid (skriver ofta om det) för att kunna vara en bra mamma eller pappa. För att kunna få egen tid måste man ha en barnvakt, för det är viktigt att man gå på bio med sin partner eller bara gör saker tillsammans utan barnet ibland.


Jag hittade en sida förut som heter nannystockholm.se. Man kan höra av sig till de om man behöver barnvakt och man kan använda sig av RUT-avdraget så det blir inte alls så dyrt. Alla barnvakter har gått en kurs i Barnsäkerhet & Första Hjälpen och de kontrolleras i polisens belastningsregister innan de anställs. De anställda barnvakterna gillar barn och Nannystockholm vill att de ska vara anställda under en längre tid. Alla barnvakter är försäkrade när de arbetar.

 

William och Joel som jag brukar få ta hand om ibland, men dom börjar bli så gamla så jag behövs snart inte! 

Av Fanny Svensson - 8 mars 2014 13:13

Idag har jag varit i stallet och släppte ut alla hästarna. Det gick bra såklart och fixade färdigt där. Det blåste jätte mycket och jag har åkte hem igen. Hunnit duscha och ätit lite lunch. I eftermiddag ska jag på innebandy så det blir nog skoj.   Ikväll blir det myskväll hemma bara. Jag är lite trött idag och imorgon ska jag släppa ut hästarna igen. 

 

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards