fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Ta tag i ditt liv innan det är försent

Av Fanny Svensson - 27 februari 2014 10:15

Ta tag i ditt liv om du mår dåligt. Det finns många människor där ute som är deppiga utan att göra något åt det. Gör det i tid innan du går in i en depression.


  • Tänk på att det finns alltid någon som har det värre än du. Vad som än händer så tänk så, förlorar du en arm så tänk att det finns de som mister två.  Allt blir mycket lättare då.

  • Om du ser att en person har det svårt så hjälp personen. Svenskar är inte kända för att vara hjälpsamma, men vill inte du få hjälp när du behöver det som mest? *karma*

  • Var inte rädd för att berömma personerna i din närhet och uppskatta det de gör för dig för man vet aldrig hur länge de finns kvar. Det är viktigt att visa hur mycket de betyder för en.

  • Att ha egen tid och träffa vänner och familj lagom mycket. Det ska vara en bra tidsfördelning mellan det så att man får ett välbalanserat liv.

  • Ät hälsosamt, man mår inte bra om man äter snabbmat för ofta. Förut åt jag ofta snabbmat, men nu mår jag illa av det. Äter man bra så brukar man må bra.

  • Jag dricker alkohol några få gånger per år. Ungefär 5-6 gånger och då ett – två glas vin eller drinkar. Man mår mycket bättre utan alkohol. Blir så besviken när jag loggar in på Facebook och alltid samma personer är det så synd om på söndagarna, men det är 100 % självförvållat.  Det är så tragiskt att de inte förstår att det beror på att de har alkoholproblem.

  • Det är viktigt att göra saker man tycker är kul. Gillar du att t ex bowla? Se till att göra det en gång i veckan så du har en sysselsättning. Har man en sysselsättning på fritiden så mår man oftast mycket bättre. Det är också viktigt att man håller kroppen i form, mer än hälften av alla svenskar är överviktiga så tänk på att hålla igång. Det är lätt att gå ner när man har två kilo att tappa, men har man fyrtio kilos övervikt blir det mycket svårare. Om man bara går en promenad på 40 minuter varje dag så gör det mycket om man håller sig till samma kost som tidigare. Det är en skön känsla man får i kroppen efter att ha varit ute och rört på sig.

  • Ha alltid en positiv inställning till livet. Ett leende smittar av sig. Det skadar aldrig att vara glad, eller kanske på en begravning (där ska man gråta) men annars kan man alltid le.

  • Slå på bra musik och städa. Hemmet är ju platsen man ska känna sig trygg i, då är det viktigt att ha ordning och reda. Jag mår bra när jag har nystädat hemma och det tror jag att de flesta människor gör.

  • Skjut inte upp saker. Man kanske inte hinner ikapp annars och då kan man må dåligt över att inte ha hunnit med det man borde. Det är viktigt att aldrig komma efter så man slipper kaos i sitt liv.
 
 
EMMAWHO

EMMAWHO

27 februari 2014 20:42

Kloka råd!

http://emmawho.se

Fanny Svensson

27 februari 2014 21:52

Ja tyckte det kändes rätt med ett sånt inlägg. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards