fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Båtliv

Av Fanny Svensson - 22 februari 2014 11:32

Snart är det sommar och det betyder att vissa måste börja tänka på sina båtar. Jag älskar båtar, men det är väl inte direkt någon nyhet. Jag har aldrig haft någon egen, men när jag var liten åkte jag alltid mormor och morfars båtar. Först hade dom någon gammal och rätt liten motorbåt. Som jag började åka när jag var ca ett år och jag har åkt mycket varje sommar under min uppväxt.

 

Efter det byte dom ut den till en Ryds 550 DC (bilden ovanför - lånad från google.se), en jätte trevlig båt enligt mig. Mormor och morfar börjar bli äldre så det var inte så lätt att komma in i den, då måste man gå på kanten på sidan av båten istället för det fanns ingen lucka i mitten av fönstren.  Det var någon som fick för sig att stjäla båtmotorn. Som tur var hade dom båten försäkrade hos Atlantica Båtförsäkringar.  Tyvärr är det så att många stjäl utombordsmotorer, då de är enklare att ta. Dom tyckte att det blev obehagligt att hoppa på båten som någon okänd människa hade varit på.

Så dom köpte en finare båt (en inombordare) för att risken är mindre att den blir stulen. Den har dom haft i några år och trivs jätte bra. Det bästa var att den var billigare att försäkra än den första även fast den hade ett högre inköpspris, men det handlar ju om att risken är mindre att den nya ska bli stulen.


Om tio år vill jag köpa en egen båt och då tänker jag ha den försäkrad, för man vet aldrig vad som kan hända och att ha en försäkring är alltid en trygghet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards