fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Lexbase är så jäkla kul

Av Fanny Svensson - 28 januari 2014 20:43

Gick nyss in på Aftonbladet och läste att folk var irriterad av Lexbase gav ut info om skurkar i Sverige. Jag tycker sidan är klockren. Inte för att jag skulle köpa det som betaltjänst, men det är perfekt om man ska anställa någon person till sitt företag, eller om man vill kunna lita på en person. Tror inte att någon vill få in någon dömd brottsling och är dom dömda för brott och har en bra förklaring så är det väl okej beroende på vad det är för brott? Har dom rånat en gammal tant på 90 bast kan dom ju lika gärna få vara kvar på sajten för livstid. Men har dom kört lite för fort med bilen så kan man ju förklara det enkelt. Om det nu är så. Det gör att folk måste växa upp och ta lite ansvar för sina handlingar. Personligen tycker jag att det här borde ha funnits tidigare på internet. 


Folk var sur för att grannar hade ringt hem till dom och frågat vad dom hade gjort. Ja, det är hög tid att berätta för era grannar. Tycker man får stå upp för sig själv och man måste inse att det är inget dagis då man skyller ifrån sig på andra. Jag har faktiskt inte sökt på personer utan bara på kartan, för jag ville se om jag bodde i ett okej område och det var inte så många röda prickar där jag bodde som tur var. Tror jag skulle betala rätt bra för att köpa en fastighet utan röda prickar i närheten. Man kan även kolla upp säljaren innan köp så man vet att det inte är någon skurk man gör affärer med. Nä men det är klockrent medd Lexbase, det kommer nog göra så att fler personer ångrar sina brott! I Sverige är det så låga straff ändå så det kan vara bra med lite skam. Annars blir det bara fler brott... 


#älskar #lexbase #forever 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards