fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg under oktober 2013

Av Fanny Svensson - 12 oktober 2013 09:07

   

Alla dricker så mycket hela tiden. Hur kan man vilja hälla i sig gifter? Jag tycker det är jätte gott att dricka alkoholfritt. Allt i från olika juicer till iskallt citron vatten. Har många bekanta som festar varje helg och det verkar som dom inte förstår att alkohol bryter ner kroppen. Det är jätte ofta dom blir sjuk en två dagar efter utgångar, det är säkert för att dom har förgiftat sig och haft ett virus på gång och kroppen orkar väl inte bryta ner hur mycket som helst. Dom är ständigt sjuka, sen gymmar dom ofta också. Sen undrar dom varför dom inte får något resultat? Jag hörde av en tränare att om man dricker alkohol så har all träning man har utfört sista 14 dagarna varit  +- noll. Jag vet inte om det stämmer, men kan mycket väl tänka mig att det är så för dom spritfeta människorna...


Jag dricker en till två drinkar om jag går ut och går man till baren för att beställa vatten kollar folk som att man har druckit för mycket, även om man inte ens har druckit nåt med alkohol i innan. För jag dricker det jag tycker är gott, medan vissa sitter och shotar bara för att bli berusade. Jag kommer nog aldrig att förstå hur andra människor tänker kring sina kroppar. Ofta när jag är ut skriker folk att jag borde dricka mer, jag vill skrika tillbaka att dom borde söka hjälp om dom verkligen vill förgifta sina bekanta. Men jag håller alltid tillbaka, för många blir aggresiva när dom har druckit. Jag vill inte hamna i något bråk och tackar man nej till alkohol tycker dom att det är oförskämt ut av mig.

Av Fanny Svensson - 12 oktober 2013 09:04

       

Av Fanny Svensson - 11 oktober 2013 20:37

Men jag tycker min häst är så fin!   

 

Kommer bomba bloggen med bilder på Svarten, tihi!

 

Det kommer nog flera, hihih

 

Av Fanny Svensson - 11 oktober 2013 20:29

 

Nyfiken på allt, till och med på min kamera. Haha, men han är inte rädd. Han har visat sig så cool för mig.

Av Fanny Svensson - 11 oktober 2013 20:18

 

Börjar få lite höstfeelings men det känns väl ok trots allt! Får använda lite andra kläder bara så går det bra. Är nog inte så känslig mot ljuset. Det var mer förut när jag var yngre, men jag har börjat sova mycket bättre. Sover alltid mellan 7,5- 9 timmar, är lite trött när jag går upp men efter en kvart är jag igång. Ikväll har jag ätit middag med mamma, pappa & William. Nu blir det Idol på ena tv:n och fotboll på den andra. Har laddat upp med min Sverige t-shirt. Go Sweden!   

Av Fanny Svensson - 10 oktober 2013 23:04

Jag syftar nu på Hammarby. Dom ska spela inför tomma läktare två matcher nu för att ett 40-tal huliganer som inte ens håller på Bajen har gått lös. Bajen har väl en publik runt 14-15000 på varje hemmamatch. Det skadar lagets ekonomi rätt hårt i inkomster. Det sjukaste är ju att dom håller inte ens på laget om dom beter sig sådär, jag tror inte att nån av huliganerna håller på något lag (det dom står för är ren idioti). Huliganerna beter sig som något som inte borde få leva 2013. Tycker polisen kan gå ut hårdare mot huliganerna, det är inte acceptabelt att Bajen som inte har gjort nåt ska få drabbas (jag är djurgårdare). Varför förstöra för 14000 oskyldiga då det är 40 som är skyldiga? När jag är på fotboll är poliserna ofta så insatta i matcherna, istället för att gå runt och undvika bråk. Ibland hjälper det nog för dom att bara visa sig ute, men ser dom på fotboll så kan det vara svårt att se vilka som är huliganer och vilka som är barnfamiljer.

Men det gäller samhället i helhet, kolla bara polischefen Lindberg som gick lös på allt möjligt på sexfronten. Ska vi då fängsla alla poliser för att han gick lös? Det var en enskild person, inte en hel folkgrupp. Nej skulle inte tro det, men dom som gör fel ska straffas så mycket hårdare. Att dom verkligen inte gör om sina brott igen. Varför har dom bättre mat i svenska fängelser än i skolorna? Personligen tycker jag att det som blir över när grisarna har ätit sina matrester det kan få gå till fångarna kanske en till två gånger i veckan. Det ska göra ont att göra fel. 

Barnen i skolan behöver mycket bättre mat för att kunna utvecklas. Jag har aldrig ätit skolmaten för den är verkligen äcklig. Less på det här, vill inte leva i ett samhälle där man tjänar på att misslyckas. Vill ha ett samhälle där man
tjänar på att lyckas och att alla människor ska ha målsättningen att ta sig dit.


Av Fanny Svensson - 8 oktober 2013 09:24

Har börjat kalla Black Apache för Svarten. Blir lättare att säga då. Igår red vi ut, när vi kom ut var det mörkt ute. Men han var jätte cool. Han gick bara på utan några problem och vi hade såklart sällskap av två islandshästar. Det var jätte trevligt.

Av Fanny Svensson - 7 oktober 2013 15:18

Jag har precis ätit fruktsallad  och nu tänkte jag snart åka till stallet. Ville rida ut i vårsolen tänkte jag skriva, men kom på att det inte är någon vårsol nu. Det är ju höstsol, hehe jag har missat att det nyss har varit sommar. Det känns inte som att snön ska komma snart. Det känns bara så fel!!


Just det, det går jätte bra med svarten.. Igår när vi red ut var det några hundar som inte slutade skälla och stod rakt upp mot staketet. Svarten försöker gå rakt emot dom och hälsa, många hästar hade inte ens vågat gå nära. Så tycker det är kul att han är nyfiken. Funderar på att börja tävla i dressyr. Asså nu rider inte jag så bra, men typ LC/LB på sikt. Jag har ju tävlat det men det var nog för tio år sedan. Måste träna lite först bara, sen får man väl inte ha martingal och såna grejer?   Minns knappt reglerna..

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards