fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Fanny Svensson - 3 juli 2013 04:19

 

Ibland händer saker som man absolut inte har räknat med, man blir ganska så överraskad? Jag hoppas att ni förstår, idag var det så för mig... Det var inte bra, utan dåligt men inte så att jag mår dåligt nu. Utan just då man blir helt crazy? Nu typ 20 minuter senare skrattar jag bara. Tur att jag tar så lätt på vissa saker och är så positiv. Hela min syn på livet ändrades på Filippinerna. Jag har noll förståelse för ungar som ligger och skriker i en leksaksbutik när dom inte får sin "leksak" dom vill ha just då, dom är aldrig nöjda.


Ett barn jag träffade på Filippinerna var inte mer än 12-13 år, hon gick med en unge över axeln och hade inte ens råd med en tröja till sig själv. Hon har rätt att grina, men hon gör det inte för hon försökte lösa problemet genom att få ihop pengar. Så jag tål verkligen inte svenska snorungar (inte alla är så men många är uppfostrade så). Det är väl egentligen föräldrarnas fel, men man har alltid ett eget ansvar. Jag har verkligen förändrats och tar verkligen snabba beslut efter det där. Jag tänker: jag är lycklig som får bo i Sverige. Jag har möjligheten att skaffa mig en utbildning och senare kan jag göra precis vad jag vill. Det är bara jag själv som begränsar mig. Jag väljer bara när jag ska ta tag i mitt liv, det är helt upp till mig själv och ingen annan.
Hade jag bott i Filippinerna kanske jag hade fått bo på gatan,  jag hade kanske inte ens haft möjligheten till att få lära mig skriva. Tycker verkligen att fler borde uppskatta det man har..   


#crazy #me #inte #som #alla #andra


Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards