fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Fanny Svensson - 4 juni 2013 16:51

 

Plockade blommor i regnet. Jag vet att jag inte är som alla andra, men börjar få mer energi och blir lite rastlös av att inte jobba. Ska in på jobbet imorgon och testa lite. Så taggad!

 

Idag började jag smajla igen, det slutade snurra tidigare idag. Så hoppas verkligen att det inte börjar igen. Så försöker ta det lugnt så det inte börjar igen...

Av Fanny Svensson - 4 juni 2013 14:19

http://st.nu/sport/lokalt/1.5948550-bollkalle-utsatt-for-rasism-av-hammarbyklacken


Är det inte år 2013, borde vi inte ha kommit längre än så? Alla har rätt till en åsikt, men ibland kanske man borde vara tyst. Jag går inte och säger till folk på stan att dom har fula byxor eller att dom är feta även om jag tycker så, den åsikten behåller jag för mig själv. Har man något mot invandrare eller mot alla människor från andra kulturer kan man flytta långt in i dom svenska skogarna och knipa k*ft. Vi måste kunna acceptera att alla är olika varandra och att många kommer från olika kulturer.


En 14 årig pojke ska kunna stå som bollkalle utan att bli trakasserad. Det ska inte finnas några fula ord oavsett vad han har för ursprung. Han kan inte ändra på att han är mörk. Han som inte kunde hålla igen käften kan dock ändra på sitt beteende eller bara lära sig att hålla igen och kanske inte visa sig ute bland folk. Nu vet jag inte hur gammal han var, men om det är en vuxen man så borde han låsas in och få en behandling. Hur kan han leva med sig själv? Får många frågor jag skulle vilja ställa till den skyldige.. Jag var på matchen och jag märkte inget (satt på andra sidan), hade jag sett eller hört något hade det nog varit rätt synd om den som trakasserade lilla pojken. Hur känns det för bollkallen att stå där nästa gång Bajen kommer? Hade han varit min son hade han inte fått höra sånt igen, en kille i den åldern ska inte behöva ta sånt.


Jag var även på en match U21 Gif-Bajen för några veckor sedan. Då skrek BajenFans att Gifarnas målvakt ser ut som en banan? Han hörde ju det, för det såg man på hur han spelade.. Och varför kallar dom han banan, han hade gula kläder men han hade inte den hållningen och inte heller något skal på sig? Hur får dom det till banan. Det värsta är att dom tror att dom är så fyndiga, vilket dom inte är (STÖR MIG MEST PÅ DET TROR JAG).  Målisen ville inte gå nära BajenFans. Är det så BajenFans vill uppfattas?  Ska man inte längre kunna gå med sina barn/familj utan att dom ska skrika som huliganer? Man vill inte höra vad Bajenklacken sjunger. Tro mig, jag har sett tillräckligt med matcher för att kunna uttala mig. Har sett Ljungskile- Bajen, då kastade Bajenhuliganerna in en massa saker på plan. Varför inte bara peka ut värsta huliganerna och porta dom på livstid för all idrott i Sverige. Jag tror inte att Bajen som lag skulle må sämre av att slippa dom värsta, tror hellre dom vill ha trevliga supportrar. Nu är ju inte alla så i klacken heller, men många är väldigt stökiga.

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards