fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Fanny Svensson - 24 januari 2013 18:53

 

Jag har inte skrivit så mycket om Banner. Tänkte göra det nu. Hon är väldigt snäll och hon är beroende av uppmärksamhet och salt.   Om hon ser att jag är i stallet och inte går fram till henne först så blir hon lite sur. Så brukar börja gå till henne först så hon blir glad. Hon får inte saltsten längre, utan får varje dag i betforn istället. Hon åt en saltsten på 3-4 dagar. Hon försökte ta in hela i munnen och tugga på den. Så saltsten är nog inte så bra för henne.. Bättre om jag bestämmer hur mycket salt hon får varje dag..


 

I hagen går hon med fina Juvelin, det var några skrik från början men nu verkar dom trivas tillsammans. Förra veckan rymde dom två gånger, så dom har det nog rätt kul tillsammans.


 

Hon är inte rädd för något, eller kanske.. Hon var lite rädd för män då hon kom, men nu verkar hon inte vara det längre. Hon verkar känna sig trygg och det är viktigt för mig. Hon kan bli lite orolig om hon står själv i stallet, men jag tror det kan bli bättre med tiden.

 

Hur är hon att rida då? Jo.. När hon kom och när jag provred var det svårt att fatta galopp. Nu kan hon det från skritt, nio av tio gånger blir det rätt galopp. Kommer snart vara tio av tio gånger tror jag. Hon orkade inte hålla galoppen på volter eller om jag satt ner i galoppen då hon kom. Nu orkar hon mycket bättre, fast hon är inte lika stark i höger varv. Hon vill och hon försöker göra rätt och det är huvudsaken. Det går att flytta henne något steg nu, förut trodde hon att det betydde full galopp. Men allt känns bra. Har gjort framsteg nu bara på en månad. Blir kul att se henne om ett år, vet ju att hon inte kommer att utvecklas såhär fort hela tiden.   

 

I hoppningen eller om det bara ligger en bom så har hon en förmåga att sticka iväg lite. Tränade på det igår att sakta av till skritt och ibland stanna helt efter hindret. Hon blev mycket lugnare. Det har gått riktigt fort ibland, men jag vill inte dra henne i munnen. Så jag tar hellre in henne på en volt och samlar henne lite.


Hon blir riktigt pigg om någon häst framför börjar springa, då vill hon om på en gång. Hon är ju riden så på Irland. Det känns omöjligt att få stopp på henne då.. Vill inte byta bett än, tycker hon går bra på tredelat bett med tungfrihet. Fast om det inte blir bättre så måste jag ju byta!   

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards