fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Fanny Svensson - 12 januari 2013 22:12

Jag har haft en skitdag. Jag vaknade och mådde jätte illa imorse, somnade om i två timmar och när jag vakna då mådde jag mycket bättre (hade sovit i 12 h totalt då). Jag har bara lite ont i halsen nu och är inte alls lika snorig. Tyvärr så hör nog inte alla vad jag säger då jag är så hes!


 

Folk som försöker ställa till det för mig får det 10 gånger värre tillbaka (jag lovar). Så kommer det alltid att vara, i alla fall tills jag är 100 år!! Eller så länge jag kommer ihåg det (dement varning). Jag är inte snäll mot någon som inte förtjänar det. Eller jag ger ju folk några chanser, men om dom spelar bort dom så är jag inte någon ängel längre. Jag föddes inte för att slicka röv på oärliga svin och det har jag vetat om sen när jag var liten.

När folk kommer fram och är dryg utan att jag har gjort något så svarar jag inte ens. Varför lägger man ens tid på sånt? Allvarligt så ser jag dom inte ens, pratar dom med mig? Har dom inget vettigt att säga så kan dom lika gärna söka hjälp istället...

 


Säger dom något som "du är skit ful!", då undrar jag vem fick dig rätten att uttala sig så? Tycker du att du själv är så mycket snyggare? Nej, det är ju inte så. Det är faktiskt så att du har jätte dålig självkänsla och måste ge dig på andra. Du sitter säkert och skär dig hemma så jag brukar inte ens svara. Jag vet att den personen kanske tar livet av sig då.. Det är mer synd om dom som gör såna uttalanden än att få dom tycker jag...

 

Varför kan man inte bara vara snälla mot varandra? Även om man mår dåligt. Man mår inte bättre av att slänga ur sig fula saker. Om man skulle må bättre av det så har nog farbror doktorn fina mediciner till dig..   


 
Jag pallar inte skriva om allt som har hänt idag, vill inte tråka ut er! Men jag har svårt att komma till poängen med det här inlägget. Det jag menar är att om jag har en dålig dag så avreagerar jag mig inte på andra och säger att dom är fula/mongo osv. Jag funderar på hur jag kan göra för att det ska bli bättre? Och i det här fallet vet jag exakt hur jag ska göra. När jag vet det så mår jag mycket bättre. Om jag inte hade kunnat påverka det hade jag inte tänkt på det mer. Så enkelt är livet egentligen..

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards