fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Fanny Svensson - 1 januari 2013 19:59

Januari 2012: Jag var väldigt fundersam på vad jag skulle göra med livet. Jag hade precis börjat jobba deltid på Nygårdskrysset och jag trivdes bra där. Jag hade planer på att bli florist? Hur sjukt låter inte det då alla min blommor dör.. Haha ung och dum var jag! Henrik var på besök hos oss i början av januari och det var jätte kul som vanligt. I mitten av januari åkte jag och min pojkvän till London och hade det riktigt bra. Träffade Elin, Khadije och Mariam där, shoppade riktigt mycket...

 

Februari 2012: Jag hade börjat jobba lite mer på jobbet och jag kände verkligen att jag inte hade något liv utanför jobbet. Tror att det var i februari jag fick en hjärnskakning också? Det gjorde riktigt ont och jag spydde.. Hur jag fick den var mindre intressant! Vad gjorde jag mer? Jo, jag brukade fika med en dam som hette Liv. Hon var jätte trevlig. På jobbet hade vi även en personalfest som var lyckad! Jag var även med Jossan och Sara till Varberg där vi hälsade på Emma. Shoppade mest på Ullared och sen åkte jag hem till Norge igen. Shoppade massa inredningssaker då jag hade sett bilder på vår nya lägenhet i Sundsvall.


Mars 2012: Jag fick jobba heltid fast jag var osäker om jag ville det, då jag ville ta tag i mina problem. Problemen var att jag inte hade så kul när jag inte jobbade. Det löste jag med att jobba lite till så jag slapp tänka på det! Vädret var sjukt varmt en vecka, det var 20 grader och sol en dag så jag låg ute i bikini och solade! Jag sa även upp mitt gymkort då jag kände att jag inte hade tid för gymmet längre..


April 2012: Jag jobbade på, började må lite bättre. Jag följde med Melanie till stallet och jag kände verkligen vad jag saknade i mitt liv = hästar såklart! Kollade runt lite om jag skulle köpa häst eller börja på ridskola... Var även i Sundsvall på besök, hade fått se lägenheten vi skulle flyttat till i juni. Det blev inte så då vi blev kvar, Klas blev restaurangchef. Tänkte om jag skulle bo kvar i Norge så måste jag få till ett liv där jag är lycklig.


Maj 2012: Jag jobbade jätte mycket tyckte jag. Om jag inte jobbade allt för länge på kvällarna så grillade vi. Kristoffer flyttade in till mig och Klas under någon vecka tills han hittade sin egna lägenhet.


Juni 2012: Jag kände att jag behövde åka hem till Sundsvall några dagar, då det var bestämt att vi inte längre skulle flytta hem. Jag visste inget om framtiden. Jag visste bara att jag inte ville bo kvar i Norge..   Lägenheten hyrde vi ut i andrahand, som tur var bodde hon bara där i juni. Hon hade inte råd att bo kvar tror jag? Madde kom till oss i Norge och det var jätte kul att hon flytta in till oss tillfälligt, jag tyckte det var synd att hon flytta dit försent då vi redan hade bestämt oss för att flytta hem igen. Hade hon kommit tidigare kanske vi hade bott kvar?

 


Juli 2012: Nu hade vi semester och livet var jätte skönt, vi var på IKEA nästan varje dag för vädret sög. Vi började inreda nya lägenheten och det kändes så rätt! Träffade vänner på gatufesten och levde livet. Det kändes inte alls jobbigt att åka tillbaka till Norge då det var 5-6 veckor kvar att jobba bara.. Var även på en personalfest men med mitt gamla jobb!

   


Augusti 2012: Henke var förbi en sista gång, det var jätte trevligt (som vanligt då han var på besök). Jag jobbade rätt mycket sista månaden. Som tur var så hade jag tid med att sola också!       

Köpte nya skor från Aldo som är mina nya favoriter.

 

Gjorde en pinsam tavla i min ensamhet i Norge.


     

September 2012: Våra pappor kom och hjälpte oss att flytta hem till Sweden! Så glad för det, men även glad för det jag har lärt mig i Norge i 2 års tid! Vi fixade lägenheten och träffade gamla vänner då vi flyttade hem.


Oktober 2012: Vi var med och firade min mammas 50 årsdag och jag var ute på Näset några gånger. Skrittade ut på Lasse en del. Jag visste att jag ville komma igång igen. Skulle ta tag i det!

 


November 2012: Var jätte kall, man kunde knappt vara ute haha. Det började komma en massa snö och grejer? Jag fyllde 23 år och mormor och morfar var här på besök. Blev rätt mycket festa den månaden? Verkar det som när jag ser på bilder!! Jag var även till Skara och provred Banner med Jossan, vi hälsade på Emma i Varberg.

               


Började även baka lite:  

December 2012:  Banner kom till mig och jag är lyckligare nu än när jag bodde i Norge. Även om jag saknar den norska lönen.     

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards