fannysvensson - Welcome To My Page

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Hoppkurs

Av Fanny Svensson - 30 december 2012 21:55

Idag var jag och Banner med på hoppkurs för Maggan. Första passet var lite markarbete. Det var mycket bommar och det var bra för henne. Försökte flytta lite på henne men hon tror att det betyder full fart framåt bara för man lägger till skänkel. För några veckor sedan fattade hon nästan inte galopp och gjorde hon det var det oftast fel. Idag fatta hon bara fel två gånger och hon utvecklas hela tiden, det är jag super glad över. Hon var jätte pigg det här passet. Fick även god kycklingpasta till lunch hos Maggan, var jätte god lunch.


Andra passet var hon lite loj i början. Då hon var så himla pigg första passet så ville jag inte få henne så mycket framåt heller. Vi skulle hoppa fram och hon fattade galopp utan att jag sa till henne några gånger, men hon förstod senare att hon var tvungen att vänta tills hon får "klartecken" från mig. Vi hoppade fram på några små hinder bara, då vi kom till oxern så drog hon iväg riktigt. Hon gillade verkligen det..! Jag får inte stopp på henne, helt sjukt.. Hoppade senare en bana på 12 hinder på låg höjd så vi skulle kunna lägga in tre volter och det var jätte kul att se hur mycket hon lyssnar på mig. Hon vinglar till lite ibland, men så är det ju med unghästar. Hon känns som äldre än 5 år i huvudet. Hoppade senare om banan en gång utan volter och det gick bra det med. Travhoppade 2-3 hinder då jag kände att hon var lite trött och jag orkade inte sitta och hålla henne hela tiden heller. Jag var mer slut än henne efter dagens träning. Jag har inte hopptränat på 4 eller 5 år så jag kommer inte kunna gå imorgon, kul va?   Maggan är en jätte bra tränare för mig då hon har sett mig rida i så många år..   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 21:48

.

Av Fanny Svensson - 20 mars 2016 10:35

Efter att ha renoverat en vecka och ett kalas senare så är jag slut på energi. Så igår tog jag en riktig datenight med min man. Det blev två glas också. Lagomt är bäst! Nu sitter jag ute och njuter av vårsolen. ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 10:44

Köper aldrig tulpaner men det är fint. Tycker det är fint att ha hemma, men jag köper hellre krukväxter. Men fint att använda vaser ibland också tycker jag!! ...

Av Fanny Svensson - 19 mars 2016 09:17


Av Fanny Svensson - 18 mars 2016 10:48

Det ska såklart firas!! Så glad över att jag får vara tillsammans med honom. ...

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards