fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 19:40

Fredagsmyset har börjat. Jag åt potatis, fiskpinnar och sås. Det har blivit en vana att äta det på fredagar, det är enkelt och riktigt gott. Förut hatade jag verkligen fiskpinnar för pappa brände dom alltid, det gör inte jag så kanske därför det är gott nu.   Hade tända ljus också, fast det har jag nästan vid varje måltid inkl. frukost.   Tycker det är så fint med ljus.


Snart ska jag slå igång en film, kanske blir popcorn sen?  


Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 16:35

Så fin han är. Ett plus är ju att han sjunger fint också. Tihi!

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 15:41

Har gjort lite vettiga saker idag, banken ringde mig och sa att jag ska dit nästa vecka och hämta ut mitt paket. Det handlar om att skaffa bank i utlandet.


Har fått tid på vårdcentral som jag är väldigt glad över. Så har jag ävem diskat och tvättat. Sånt man måste göra även om man är sjuk.


Sopat överallt i lägenheten, det var sjukt äckliga kryp jag hittade. Maskarna på toaletten är fortfarande värst!! Har sett två svarta, en som är runt en cm lång som ligger död brevid toaletten. Jag har skor på mig då jag går in där för jag är så rädd, har även drömt mardrömmar om dom. Andra masken jag såg låg i duschen ca 5 cm lång. Jag skrek, jag blev galen och spolade ner den i avloppet. USCHA! Ser jag en till så kommer jag kontakta hyresvärden.


Skulle äta pasta och köttfärssås till lunch, i allt det där var det en svart sten? Köttfärsen var inte alls klumpig heller så jag förstår inte hur den kan ha kommit dit. Tur att jag märkte det, annars hade jag haft några tänder mindre. Tar ett tag innan jag äter det nästa gång.

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 13:43

Får vård i Sverige på måndag om jag inte blivit frisk. Tusen tack vårdcentralen i Strömstad. Frågan är ju nu hur jag hittar dit? Kanske måste åka på söndag och sova på hotell en natt. Haha, nej men åker två timmar innan besöket så borde det vara lugnt. Ska ta 30 minuter dit med bil, då har jag 90 minuter till godo.


Hur glad som helst att dom tog emot mig. Hoppas jag blir frisk så att jag inte ens behöver åka dit. Att få prata med William, Joel och mamma var det bästa som hänt mig på länge. Älskar verkligen min familj, pappa också. Tyvärr så jobbade han så kunde inte prata med honom nu.


William ser less ut efter alla kort jag tog på honom den dagen.  

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 12:35

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 11:20

Vänta är det värsta som finns, just nu väntar jag på att mamma ska höra av sig till mig. Åhh, jag vill att hon ska göra det nu innan vårdcentralen i Sverige låser dörrarna för helgen. Fast det är ju bra sjukvård här också, tänker dock inte vänta till första september.


Man ska inte klaga på sjukvården i Sverige, det är landstingen man ska klaga på. Så sjukt under bemannade! Var på en vårdcentral i Sundsvall i våras då satt det invandrare och skrek att allt var så bra i deras hemland. Ja men great, vad gjorde dom i Sverige då? Pinsamt, som tur var började en äldre dam prata allvar med dom.


Det är inte personalen på vårdcentralen det är fel på. Utan på landstingen som tycker att man ska dra ner ännu mer på personal inom vården. I Norge har dom lite mer personal som arbetar inom vården, vilket är bra. Arbetslösheten minskar. Sjukdomarna minskar inte för att man sparkar en massa folk.


Haha oj, såg nu på mobilen att jag inte lyckades sent iväg mitt sms ens. PINSAMT!


 

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 10:05

Har funderat på att åka över till mitt hemland Sverige idag och söka vård. Mamma ska få ringa vårdcentralen där var min plan. Jag har inte råd då Halebop har snuskigt dyra utlandspriser. Ringde mamma i 18 minuter igår, hejdå 75 kr... Det är inte gratis att vara sjuk kan jag ju säga då man måste ringa och sjukanmäla sig på 2 ställen.


Undra om jag kan få vård på en vårdcentral om jag inte ens är skriven i samma land?

Av Fanny Svensson - 20 augusti 2010 09:38

Ja så heter min läkarcentral. Har bokat läkarcentral, men dom kunde inte ta emot mig förrän den 1 september. Först hade dom inte fått tillgång till mina uppgifter, och så slutar läkaren 11.00 idag. Nice jobb, funderar på att bli läkare jag med i Norge.


Kanske inte då jag är rätt känslig som person. Skulle ringa legevakten klockan 16.00, det är någon läkarejour om jag förstod det rätt. Tveksam om jag ens skulle hitta till läkaren här. Jag har eniro, men att köra själv och hålla koll är inte min starka sida.


Speciellt inte då folk kör som dårar då jag måste vara 100% fokuserad varje sekund. Hoppas jag får någon tid snart, febern har inte gått ner än heller. Mår illa som jag vet inte vad. Tänkte först jobba, men kom på att det var ingen bra idé då jag har feber.

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards