fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 21:21

Hade en fästing mellan benen som jag nyss drog bort. Gjorde OOOOOOOONNNNNNNNNTTTTTTTT! Dumma fästing. Är rött där nu. Sjukt äckliga är dom små krypen. Fan om han har smittat mig med borrelia. Blir ju sjuk varenda gång dom där ens rör mig känns det som. SJUUUUUUUKT vad less jag blir... Nu lär det bli läkare i alla fall...


Jag hade den mellan benen ja, insidan av högra låret ca en dm från kissimurran.

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 18:40

Varit ute en snabbis för att få frisk luft, tydligen så har det regnat idag. Då jag skulle gå ut så började solen att skina igen. Perfekt!


Kollat runt och hittat en film jag bara måste se, Chloe heter den. Trailern kan ni se här.

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 16:09

Chokladbollar (1 Portion)


Ingredienser

100 g Smör / Margarin

 3 dl Havregryn 

1 1/2 dl Strösocker 

1 msk Strösocker 

1 msk Kakao

1 msk Kaffe, kokt

Pärlsocker / Kokosflingor


Beskrivning:

Smält smöret, eller åtminstone någorlunda mjukt. Blanda ihop allting. Forma smeten till små bollar. Rulla dem i Pärlsocker eller Kokos. Lagras kallt.


Nu ska jag gå och laga middag (chokladbollar).

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 15:15

Sony Ericssons har jag haft på många telefoner. En var trasig då jag köpte den, hade inte ens startat upp mobilen men fick inte byta. Jag hade köpt den på kvällen strax innan sex, öppna den runt åtta då jag kom hem. Kommer tillbaka dagen efter vid 14 och får ingen ny. Helt sjukt, men man kan väl inte förvänta sig mycket mer av MediaMarkts andrahandssortering? Fick även en ny mobil av en kompis som starta om sig själv i timmar. Det blev problem efter en månad.

Nu har dom gjort ännu en, x10 mini! Jag har ingen som tur är. Skulle hellre köpa en begagnad mobil i Asien.


Och jag vet, har pratat med många som har sagt att det är deras mest misslyckade köp någonsin. Om det inte är fel på mobilen så är det fel på användaren. Det är ungefär 50-50.

Det är en avancerad mobil för dom som funderar på att köpa den, inget för folk som är lika otekniska som mig.   Jag tycker att det är sjukt att vissa köper mobiler bara för attvisa upp för kompisar osv. Själv köper jag en mobil som uppfyller mina behov, inte mina vänners. Skulle inte mina vänner umgås med mig om jag hade en sämre telefon så är det inte mina vänner.Då har man hamnat i fel sällskap...

Vissa har ju iofs behov för den, men ingen har behov för alla fel som dyker upp i den.

 

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 14:05

Fortfarande feber, sjukt less. Varför ska jag bli sjuk för? Försöker vila i sängen och ta det lugnt. Går det bra? Nej.


Jag är för pigg för att ligga i sängen, men jag är för trött för att vara uppe och göra något vettigt. Ska väl fortsätta att läsa andras bloggar. Just nu är jag för pigg för att sova. 

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 13:13

 

Pratat med mamma nu en stund, sjukt dyrt var det! Halebop kan ta sig, samtalet varade i 18 min exakt. Kostade 75 kr det samtalet, hörde att det är på gång ett kontantkort till mig från jobbet. Får se när det är färdigt.   Då skulle ett sådant samtal kanske "bara" kosta 25 kr, så ska väl passa på att ringa hem till alla då jag är i Sverige.


Mamma kanske har rätt, jag kanske har borrelia igen. 4-5 gången isåfall. Undra om jag ens blir frisk av medicinen längre? Eller om jag har gått runt med det här sen sist. Ska besöka läkare tror jag...


Symptomen stämmer in, feber, värk (i nacke och rygg), trötthet, yrsel och balanssvårigheter.


Frågan är nu var ska jag besöka läkare, i Norge eller i Sverige?


Tur att man har en mamma som är sjuksköterska, hon kommer tillbaka och jobbar i Norge. Tyvärr inte i Ski, utan i Trondheim. Vi jobbar i alla fall i samma land och det är jag glad över.  

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 11:21

Sjuk idag igen, febern har sjunkigt. Har ringt och sjukanmält mig, så ringde jag banken. Kändes konstigt att prata svenska i telefon. Helt sjukt, igår på jobbet pratade jag norska med svenska inslag med en annan svensk. Har varit här 4 veckor imorgon, sjukt fort man lärt sig.


Lagar lunch nu, äter lite med min pojkvän innan han åker och jobbar. Tråkigt att inte ha någon som tar hand om mig då jag är sjuk...  


Är nog inte så rolig ändå när jag är sjuk. Blir mest till att sova, kanske tar mig ut idag för att få lite frisk luft. Har ingen ork alls, men ska försöka arbeta imorgon.

 

Av Fanny Svensson - 19 augusti 2010 08:43

Igår körde jag bil för första gången i Norge, glömde först körkortet så valde att gå in och hämta det innan jag åkte iväg. Efter vägen var det poliskontroll, fast åt andra hållet. Så fick lite panik, jag såg så dålig ut dom hade väl tagit av mig körkortet och inte lyssnat på att jag var sjuk. Nej, men körde förbi och polisen nicka glatt till mig.

Så det var ingen fara att köra förbi en poliskontroll.


Faran är att köra i korsningar och i rondeller. Är det en skylt då det står 60, så kör dom 60, försöker hålla det i en rondell. Helt sjukt, sen kör vissa bara ut framför mig för att dom kommer från höger. Alltså även på stora vägar då inte högerregeln gäller.

Så man kan behöva tvätnita på en 60-80 väg och inte är det så att dom gasar på då dom kommer ut framför heller. Ser dom en korsning eller rondell så gasar dom på. Konstigt nog är det nästan inga som kör för fort på motorväg och det är ju bra, max där är ju 100 km/h. Att köra för fort kan kosta runt 10000 kr och fotboja, så ingen vågar riskera det. Kanske dags att Sverige skulle börja höja böter och sådant för att undvika olyckor mm.

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Ovido - Quiz & Flashcards