fannysvensson - Welcome To My Page

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 19:19

Har sovit nu i två omgångar, så är lite piggare nu i alla fall. Fortfarande feber dock, men inte alls lika hängig längre. Ska ta och äta lite mat nu. Får bli spaghetti och köttfärssås, en enkel middag då man är sjuk skadar inte.

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 16:45

Vad är min mentala ålder?

[x] Vet hur man kokar kaffe

[x] Tvättar kläder själv

[x] Kan laga mat själv

[x] Tycker att politik är spännande

[ ] Mina föräldrar och morföräldrar är intressantare än mina vänner  

total: 4



[ ] Går i skolan alla veckodagar

[x] Har en penna med mig överallt

[ ] Har aldrig fått kvarsittning

[x] Har sett talkshows

[x] Vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det

[ ] Dricker kaffe minst en gång i veckan

total: 3



[x] Vet hur man startar en diskmaskin

[x] Kan räkna till tio på ett annat språk

[x] När jag säger att jag ska göra något, så gör jag det

[x] Föräldrarna litar på mig

[x] Kan klippa gräset

[x] Kan få vuxna att skratta utan att säga något dumt

[ ] Kommer ihåg att vattna blommorna

[ ] Pluggar när jag borde

[x] Lyssnar och tar till mig på lektioner

[ ] Kommer ihåg att mata djuren  (om jag hade djur skulle jag komma ihåg det)

total: 7



[x] Kan stava till skicklighet utan att slå upp det

[x] Kan städa upp efter mig själv

[ ] Det första jag gör när jag vaknar är att dricka en cola light

[ ] Kan gå till affären utan att köpa något jag inte behöver

[x] Förstår skämt första gången jag hör dom

[x] Kan skriva snabbt på tangentbordet

total:4



[x] Har kommit på att vädret ändras varje timme

[x] Har kommit på att man måste vara 20 för att få ett jobb och tas på allvar

[x] Kan läsa ut en bok

total:3

Min ålder blev 21, och det fyller jag i november i år. Testet stämmer kanske?

Vad är min mentala ålder?

[x] Vet hur man kokar kaffe

[x] Tvättar kläder själv

[x] Kan laga mat själv

[x] Tycker att politik är spännande

[ ] Mina föräldrar och morföräldrar är intressantare än mina vänner 

total: 4



[ ] Går i skolan alla veckodagar

[x] Har en penna med mig överallt

[ ] Har aldrig fått kvarsittning

[x] Har sett talkshows

[x] Vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det

[ ] Dricker kaffe minst en gång i veckan

total: 3




[x] Vet hur man startar en diskmaskin

[x] Kan räkna till tio på ett annat språk

[x] När jag säger att jag ska göra något, så gör jag det

[x] Föräldrarna litar på mig

[x] Kan klippa gräset

[x] Kan få vuxna att skratta utan att säga något dumt

[ ] Kommer ihåg att vattna blommorna

[ ] Pluggar när jag borde

[x] Lyssnar och tar till mig på lektioner

[ ] Kommer ihåg att mata djuren  (om jag hade djur skulle jag komma ihåg det)

total: 7



[x] Kan stava till skicklighet utan att slå upp det

[x] Kan städa upp efter mig själv

[ ] Det första jag gör när jag vaknar är att dricka en cola light

[ ] Kan gå till affären utan att köpa något jag inte behöver

[x] Förstår skämt första gången jag hör dom

[x] Kan skriva snabbt på tangentbordet

total:4




[x] Har kommit på att vädret ändras varje timme

[x] Har kommit på att man måste vara 20 för att få ett jobb och tas på allvar

[x] Kan läsa ut en bok

total:3

Min ålder blev 21, och det fyller jag i november i år. Testet stämmer kanske?


Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 15:02

Var på jobbet, klarade av att vara där till 14.25, alltså i 70 minuter. Allt flöt på annars, men min kropp hängde inte med. Huvudet hängde inte alls med, så valde att gå hem. Har i alla fall testat att jobba nu så det känns bra. Hade 37,6 nu i feber.


Ska dejta sängen nu och hoppas att jag blir bättre...

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 14:45

 

Jag är sugen på att tågluffa. Har kollat runt en del på internet på det. Skulle köpa ett interrail-kort ta ett tåg som går vart som helst och utforska den staden, då jag är färdig gör jag likadant. Skulle förstås läsa på lite om städer i Europa innan jag åkte, så jag hade delmål. Just att kunna åka runt fritt gillar jag. Gjorde det då jag reste runt på FIlippinerna tidigare i år, fast då med flyg och buss. På bussarna fick man ett halvt säte man skulle trängas på i 5 timmar. Inte så mysigt i värmen.


Tåg tror jag mer på, just för att jag är rädd då dom kör som dårar i trafiken i utlandet. Skulle aldrig kunna slappna av på en buss tillräckligt mycket, och jag har blivit flygrädd. Så tågluffa är nog något som skulle passa mig väldigt bra.


Prag, Budapest, Amsterdam, Rom, Neapel, någon mysig stad i Schweiz då jag bara varit i Alperna där. Ja finns hur mycket som helst jag vill se ute i Europa, om man tågluffar i en månad då får man se mycket. Berlin skulle jag också vilja se. Verkar helt fantastiskt att tågluffa, något man ska göra då man är ung!


 


Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 11:14

Inatt drömde jag om godis, chips och bakelser. Har slutat med att äta sånt, ja inte bullar och popcorn då. Just för att kunna spara pengar här i Norge inte för att banta.

För då skulle jag inte äta bullar eller popcorn heller.


Drömmen gick ut på att jag sprang överallt, och när jag kom i mål stod min pojkvän där med gosaker. Så fort jag ätit upp gosaken började jag springa igen just för att få nästa. Låter hur sjukt som helst. Undra vad det betyder? Att jag kanske ska köpa godis nästa gång jag åker och handlar i Sverige...  


 

Chokladboll skulle jag inte säga nej till!

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 11:10

Har feber idag igen, men tänkte jobba ändå. Om jag inte klarar av det så åker jag hem. Vill testa i alla fall, har inte ens jobbat i 4 veckor än. Så känns konstigt om man ska sjukanmäla sig...


Hoppas det går lika bra som igår, igår flöt allt på. Kändes riktigt jobbigt periodvis och jag önskar att jag aldrig lämnat sängen. Idag känner jag mig lite piggare, men mår mer illa så får se hur det går...

    

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 10:45

Green Zone handlar om Irakkriget, det var inte alls min typ av film. Första timmen var väl bra och väldigt intressant, sen börja den att spåra ur. Kanske jag som har konstig filmsmak? Men i början var den bra och jag hoppades på att hela filmen skulle vara lika bra. Då hade den varit grymt bra...

Av Fanny Svensson - 18 augusti 2010 10:11

En till film jag bara älskar, sjukt bra asså. Tveka inte, kolla på den!  

Presentation


Welcome to my page

Translate

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Länkar

RSS

Bloggportalen

Lucky Charms Rainbow

---


Skapa flashcards